lördag 30 oktober 2010

Förbjudet...tja vaddå????

Just nu hänger jag mig åt nåt av det mest förbjudna en mamma kan göra...
Speciellt en hysteriskt motionerande, översund morsa som jag...
Jag sitter med en tesked i näven och glufsar NUTELLA direkt ur burken!!!!
Åh herre min skapare vad jag njuter!!!!
Vi har aldrig nutella hemma, men igår fick jag för mej att jag skulle göra
Amanda glad... Hon älskar nutella men får det enbart när vi är på semester..
Så i kärlekens namn slängde jag ner en stor burk bland alla sallader, getostar, dinkelris och
ekologisk musli..
Kände när jag ställde upp den på bandet i affären, att jag skämdes lite.. men när jag väl fått ner den i kassen kändes det mycket bra igen och hem kom den och uppskattad blev den.
Men just nu har jag konstaterat varför jag bestämt mej för att aldrig nånsin ha en såndär nutellaburk hemma.....jag kan ju inte låta bli den!!!!
Så med facit i hand lär det dröja innan det hamnar en såndär i min kundvagn igen...
För övrigt blev dagen inte alls som jag tänkt... Istället för promenad blev det en härlig simtur!!!
Sen blev sol och bastu...härligt. även om jag står ut 30 minuter i solariet och bara 3minuter i bastun!!!
En färdiglagad, underbar kycklingssallad med soltorkade tomater och mozzarella inhandlades
och inmundigades därefter med mycket stort behag!!!
Och som sagt så är det nu latte och nutelladax....
Sen trillar snart mina små troll in...mycket nöjda efter dagens tävling!!!
Till dess funderar jag på om jag ska njuta av en bok, slötitta på teven eller helt enkelt vika lite tvätt...
Vad det än blir tänker jag iallafall ha lite underbar julmusik i bakgrunden...
Så blev det en riktig njutardag ändå....trots att jag gjort det mest förbjudna...smygätit nutella
direkt ur burken!!!!

1 kommentar:

  1. Jordnötssmör är gott med att äta med sked med.

    SvaraRadera