söndag 7 mars 2010

Min man, en sjöhäst...

Väckarklockan på halv 8....tradition den första söndagen i mars...
Kaffet på bordet....täcket i soffan....
JIPPIE!!!!
VASALOPPSSÖNDAG!!!!!
Älskar att titta på när startskottet går...
Så glad att slippa vara funktionär mitt i smeten...
Så kalla, frusna, glada och fokuserade alla galna människor ser ut!!!
Är dom egentligen riktigt kloka???

Min älskade man skulle åka Vasaloppet i år....
Så var det bestämt...
Ändå satt han i fåtöljen med lurvtofflor och en stora balja kaffe
i morse...jag förstår inte riktig...är det att åka
Vasaloppet...isåfall har jag oxå gjort det....många gånger!!!

Han säger att han ska göra KLASSIKERN!!!!
Jorå....visst!!!!!
Troligen skulle han på grund av sin envishet och vilja att klara
sig själv, hasa sig igenom Vasaloppet, kava Vättern runt och lunka
Lidingöloppet på tunga ben...
MEN....
Han skulle definitivt sjunka som en sten i Vansbrosimmet eftersom har
har samma simsätt som en sjöhäst...
Det vill säga en lodrätt hållning...
Huvudet över ytan, och det är ju i och för sig tur. men därtill
befinner sig ben och fötter i direkt vertikal linje mellan huvud och botten!!!
Ja, här är faktiskt en bild på honom när han tränar...

Så en 3/4 KLASSIKER kan det möjligtvis bli....bara han får av sig lurvtofflorna!!!!!

1 kommentar: