måndag 1 mars 2010

Curling...på många sätt!!!


Plötsligt har ordet "Curling" fått en central betydelse i mitt liv!!!
Har ju som sagt, ägnat åtskilliga timmar åt att hänga med
i denna fantastiska sport under OS-veckorna!!

Men i och med att spelen i Vancover avslutades igår, trodde jag
inte att jag skulle ägna curling en tanke förrän om fyra år, när
nästa OS drar igång!!!
Men så fel jag hade....
Nu vet jag nämligen EXAKT hur en curlingsten med känslor
känner sig....
Skulle ge mej ut och göra några ärenden på Marieberg...
Tja en sträcka på 4km ungefär, som brukar ta ungefär 3minuter med bilen!!!
Det gjorde det INTE idag...
Jag lovar....någon curlade iväg min bil på en knölig, oplogad, extremt hal
vinterväg....full av spår!!!
Precis som en curlingbana...där stenen så småningom går i andras spår...
Så gjorde också jag....
Kunde liksom inte hjälpa att bilen curlade precis som den själv ville...
Till och med när jag vred på ratten såg jag att mina händer rörde sig
lika försiktigt som spelarnas, när dom skickar iväg sin sten!!!
Det enda jag saknade var någon som SOPADE framför mej...
Det hade jag verkligen behövt...
Det var riktigt, riktigt scary.....
Det var ju inte så jag ville ha min första curlingupplevelse...
men så blev det...
Nu har jag lagat mat och tvättat och plockat åt mina ungar...
Men så är man ju Curlingmorsa oxå!!!

1 kommentar:

  1. Ja..vem är inte en Culingmorsa!
    och jag ångra inget...Kramiz

    SvaraRadera