söndag 5 september 2010

Leva nu....

Tänker att nu är det nog dags att börja leva lite igen...
Det har faktiskt varit så att mitt liv har stått på "hold" över sommaren..
Så mycket svart och jobbigt som liksom har blockerat livslust och sug efter
nya erfarenheter och upplevelser...
Men nu, efter några positiva pushar och efter att ha förstått att det kanske finns
en och annan ängel som vakar över mej, tror jag att mitt sug efter livet börjar
återvända så smått!!!!

Så den här veckan vill jag...
*gå på picnic, sitta på en fuktig filt och dricka sunkigt termoskaffe samtidigt som jag
njuter av höstsolen och alla underbara färger...
*dansa salsa, zumba, bugg och foxtrott tills fötterna blöder och liktornarna växer som
små vulkaner under trampdynorna...
*plöja igenom alla härliga pocketböcker som bara stått och stirrat på mej samt gett mig
dåligt bokläsningssamvete sen i mitten av juli...
*hälsa på mej själv och de andra på morgonen med ett leende och önska oss en god dag...
trots att mjölken är slut och brödet har möglat under natten...
*träna för att jag njuter och mår bra av det, inte för mitt dåliga samvetes skull....

Förresten tänker jag börja NU....
Jag drar iväg på Zumba...!!!
Och det bästa av allt....imorgon får jag mina nya benproteser..
Nåja ok....hålfotsinlägg då....
Det betyder.....
HÄLSPORRE GOODBYE!!!!!
Visst är det härligt!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar