torsdag 30 september 2010

Fostermatte till en Röding...

Det här är Röding!!!
Röding bor hos oss för tillfället.
Hon är söt och lat och lite tjock, men världens ljuvligaste lilla varelse!!
Hon går passgång, har lösa tänder och är full av kärlek!!!
Den som var minst intresserad av att ha en lånehund, är nu utvald
som Rödings absoluta favorit...Stefan!
När han kommer hem från jobbet återuppstår den lilla hunden
från den koma hon slumrat i hela dagen....
Nåt slags tuppjuck drabbar henne och hon far omkring som
en tornado i exakt 43 sekunder, sen är hon trött igen!!!!
Stefan själv lägger sig direkt på hallgolvet för att gosa med Röding och
det tar minst en kvart innan han minns att det finns 3 till i familjen
som man kanske ska säga HEJ till!!!!
Det roligaste var dock när jag hörde honom ge henne mat
första morgonen...
-"Stackars människa får du inte mer mat än såhär"????
Då fnissade jag i smyg och tänkte att lite kär är han nog ändå
i den lilla varelsen!!!
'
En elak tant i skogen sa att Röding var lite tjock.
Då blev jag väldigt förnärmad och lite kränkt..
Sen bestämde vi oss, Röding och jag, att den tanten ska vi
minsann inte hälsa på mer.
Och så tog vi en extra godis!
'
Amanda har lyckligtvis varit sjuk i 3 dagar och kunnat göra
den lilla hunden sällskap..
Som två små varma sillmjölkar har dom sovit sig igenom dagarna,
nära, nära, nära varandra!
Den som snarkat mest är INTE Amanda...
'
I morse fick jag bära ut Röding för att hon skulle kissa!!!
Det är ju så varmt och skönt i sängen...
Det enda som kan få henne att vakna till är när man skramlar med
maten...ja förutom när Stefan kommer hem då!!!
Men i morse reagerade hon inte ens på det..
Snacka om sömnig!!!
'
Nu har vi just kommit in efter en långpromenad i det vackra
höstvädret och hon har kurat ihop sig i soffhörnet
för att ägna sig åt det hon lever för...SOVA!!!
Så medan hon snarkar vidare och njuter sin skönhetssömn ska
jag ta mej en kopp kaffe, lägga upp fötterna på bordet
och riktigt känna efter hur det känns att vara matte för första
gången i mitt långa liv...
Matte till en liten söt, tjock och lite annorlunda Röding!!!

2 kommentarer:

  1. Bara så bäst...skrivet alltså. Bara så rolig. Du har fångat tillvaron...Våran Saffe är uppenbarligen inte lik Röding, men jag fattar precis.
    Maria S

    SvaraRadera
  2. detta inlägg har jag väntat på hela veckan...äntligen!!!=)

    SvaraRadera