torsdag 2 september 2010

Ett riktigt nyp...

Precis så här ser jag ut idag....
För första gången kallad till den obligatoriska mammografiundersökningen...
Ska jag va ärlig så var det en ganska bitterljuv känsla att få det där brevet...
En bra känsla att få göra en ordentlig undersökning och en inte lika bra känsla av
att inse att man just klivit in i den gyllene medelåldern där man får subventionerade
undersökningar just för att man börjar bli...hmfpr....gammal....
Nu är det iallafall gjort...
AJ!!!!!
Jag säger inte mer än så....
Men mår efter omständigheterna bra!
Det höll dock på att ta en ände med förskräckelse...
Jag hade nämligen i den tidiga morgonens förvirrade tillstånd,
parkerat mej i väntrummet för "Övre gastroskopisk kirurgi"...
Där satt jag i godan ro och läste tidning efter tidning...
Tyckte väl att det var lite märkligt att det även fanns män i
väntrummet... Men nuförtiden vet man ju aldrig!
Man har ju fått lära sig att inte döma hunden efter håren...
Funderade oxå på varför klockan bara gick och gick...
Skulle ju vara här 08.00 men den tiden var passerad med råååååge!!!
Efter en halvtimme kom det dock en räddande ängel i form av en
alldeles vanlig sjuksköterska....
-Är du anhörig????
-Näpp....jag ska göra ett sånt där tuttnyp....
-Men lilla vän, då är du helt galet fel...
-Ooooops!!!
Skamset fick jag lufsa iväg!!!!
För att förstå hur totalt förvirrad jag varit denna tidiga höstmorgon,
kollade jag för säkerhets skull...ville veta hur jag hamnat där jag hamnat!!!
Och sanna mina ord, där fanns en skylt där det klart och tydligt stod
MAMMOGRAFIENHETEN...
Att det sedan satt en stor, tydlig pil åt helt motsatta hållet...
det är en helt annan historia!!!
Men man får väl vara glad att det slutade som det slutade...
Jag kunde ju blivit resultatet av en gastrisk bypass och det hade
ju inte varit så trevligt...
Eller förresten...
Det hade väl inte varit så himla dumt egentligen...???
Hmmmmm.....nu blev jag fundersam!!!
Borde kanske trots allt stannat där jag var...
fått en mycket mindre magsäck och framför allt
sluppit morgonens rejäla nyyyyyp!!!
Attans!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar