fredag 31 december 2010

Last chapter....

Så var det dags att summera ännu ett år!!!!
Är jag samma Åsa som för ett år sedan???
*
Tja, mitt DNA lär väl vara detsamma.
Tyngdlagen har tagit ut ytterligare en del av sin rätt...
Kalufsen är av ren snålhet en decimeter längre...
Massa och densitet är konstant...
Livskartan i ansiktet har blivt mer detaljerad och tydlig...
Har minst 175 fler löpmil i benen...
*
Har under året fått förmånen att få ytterligare en tonårstös i huset..
Har definitivt skrattat mer än nånsin...
Fantastiska människor har klivit in i mitt liv, nya,nygamla och riktigt gamla!!!
Tyvärr finns det även dom som numera fattas mig...
Min nya och underbara last har blivit norskt chokladkaffe!!!
Även "Den lille nöttefabrikens" aktier måste gått i taket på grund av mig!!!
(Nu fastnade jag i skrivandet...hur i herrans namn gör man ett norskt ö på en dator....det finns ju ett grönt norskt ö på ä-knappen...men hur gör man....blir gaaaaaaalen)...
*
Jag har upptäckt att jag trots alla mina principer mot och uttalanden om att ha husdjur,
visst kan bli kär i en sjuk liten hund...
Har inte använt mina nya fina längdåkningsskidor en enda gång!!!
Skinnet på näsan har blivit allt tjockare...har sagt min sanna mening till både
rektorer, arbetsförmedlare och andra som tror att dom har rätt att sätta sig
över andra människors liv...Trampa aldrig mer på mej... TACK!!!
Har lärt mig att tycka lite mer om den som är jag...iallafall ibland!
*
Att jag ser som en kratta har jag inte erkänt under året och kommer ej heller
att tillstå under kommande år...Vaddå läsglasögon.. det är till för äldre ju!!!
Har gått från att ständigt har ring i örat...till att bära stora pärlor...
(Ja, det gäller ju inte tinnitusen då...det ringet finns kvar, med eller utan pärlor).
EN gång har jag kört in bilen i garaget i år...och det gick ju som det gick..ajajaj!!!
*
TACKSAM FÖR
att just du finns, just idag och just i mitt liv...
TACK!!!
Nu vänder vi strax blad.....
Så fantastiskt spännande det ska bli...
Inga löften, bara förväntningar och förhoppningar om att våga..
Våga leva det liv som är MITT!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar