lördag 12 juni 2010

Jag ser ju så bra ut!!!

Nu har jag svaret...Jag har löst mysteriet!!!
Helt säker på hur han tänkte....

Det var nämligen så att i höstas började alla matproducenter använda ett nytt, mycket, mycket mindre teckensnitt på alla sina produkter..
Ni vet det där som står...2 dl ris, tag 4 dl vatten, blanda med ett kg salt...osv..

Jag har klagat och gnällt, stått under lampan med rispaketet för att möjligen kunna utläsa om det skulle vara 1tsk eller 1msk salt just i basmatiiriset...
Resten av familjen delar dock inte min aggression över detta plötsliga tilltag som att byta till mindre teckensnitt.. Dom håller inte ens med mej... Så nu ropar jag alltid till mej nån av tjejerna när det är dags att laga till nåt halvfabrikat... Uppdraget är enkelt - LÄS!!!!

Någon inte så vänlig själ nämnde i förbigående att jag kanske borde skaffa läsglasögon... Hahahaha...jag, läsglasögon. Det behöver INTE jag... Har aldrig behövt, kommer aldrig behöva!!!

Upp till bevis gick jag till affären för att först som sist "make a statement"...
I bakhuvudet hade jag dock....om jag skaffar ett par snygga läsglasögon med fönsterglas, så kanske "argrynkan" i pannan syns lite mindre... Den är ju faktiskt inte särskilt rolig...
Så jag kollade på de svagaste extraögonen, men insåg med fasa att det där med fönsterglas, det var bara att glömma och begrava.. Vilken styrka jag hamnade på, är och förblir för evigt min egen hemlighet...

Kom hem med mina fina nya läsglas, dom utan fönsterglas...
Satte dom på näsan för att inspektera om argrynkan liksom skulle kamoufleras bort av ett par snygga bågar!!!
Döm om min förvåning....
Det fanns inte en argrynka...det fanns säkert 26 stycken...

Min vackra illusion, den där jag inte behövde annat än fönsterglas och inte hade mer än en argrynka, den var för evigt raserad och jämnad med marken... Plötsligt kom den bistra verkligheten ifatt mig... Allting blev så att säga "glasklart"...Allt detta på grund av att risfabrikanterna förminskar texten på sina produkter...

Glasögonen åkte av, stoppades i en låda och glömdes bort.
Ris kommer härmed bojkottas av familjen Sollerman.
Jag väljer att leva i min vackra illusion...den där bistra verkligheten göre sig icke besvär..

Gud han hade tänkt till han...
Varför kommer annars läsglasögonsyndrom och rynkor samtidigt??
Det är ju för att vi ska slippa se eländet...

Och vad jag vet, så skapade han aldrig några läsglasögon...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar