onsdag 9 juni 2010

Den där dan igen...




Idag är det den där dan igen, den som jag nån slags obehagsrysningar
inför....
Det är likadant vartenda år!!!
Vårterminens sista ordinarie dag...

Barnen kommer snart hem, dragandes med läsårets alla arbeten och alster.
Allt nedrafsat som ett virrvarr i en stor, medhavd papperskasse.
Och sen ska allt gås igenom... Pust...

Som mamma ska man visa intresse för allt från skrivstilspapper till julgranskarameller...matteprov till svarvade furuljusstakar, bokrecensioner till världskartor, små fula flörtkuletomtar till stora knöliga målningar i vatten färg, glosprov till papperstusskonstverk!!!!

Och man ska vara lika imponenerad och frågvis om allt...
Hur gjorde du det här? Vilka fina f du kan göra!! Tänk att du kan stava till development på engelska! Aha, vått-i-vått, vad menas med det? Jaha, så Makedoniens huvudstad heter Skopje...!!!!


När man väl gått igenom alla buntar med papper, rullar med teckningar, packar med böcker, då ska allt hitta en plats att förvaras på...
Har för att undvika totalt kaos ordnat med en jättekartong "Alster" och en jättekartong "Skolböcker", till varje tjej...
Så egentligen är det väl bara att trycka ner årets produktion över allt annat i kartongerna. Men jag tyckte mej ana, till min stora fasa, att det var fullt överallt innan årets skörd...


Men innan jag tar itu med det problemet ska jag beundra konstverk och läsa en och annan bokrecension... Snart kommer dom, tjejerna!!!!
För det är ju den där dan igen!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar