tisdag 3 augusti 2010

En alldeles vanlig tisdag...

Dagen idag har gått från det flärdfulla till det jordnära till det flärdfulla
till det jordnära..... Ja så skulle dagen faktiskt kunna sammanfattas...
Härlig, salig, rörig blandning!!!

Efter att ha ägnat ett par förmiddagstimmar på Mariebergs alla kosmetikbutiker på
jakt efter det perfekta "börja 7:an-sminket, gav Amanda och jag oss ut i blåbärsskogen.
Nu skulle det plockas blåbär....jag har gjort det en gång förut och idag kom jag ihåg varför
jag aldrig gjorde det igen...
Så fruktansvärt enformigt och urbota tråkigt att gå böjd över tuvorna bara för att bli lila om fingrarna... När man bara kan cykla ner till parkhallen och köpa!!
Efter en kvart gav vi upp, och då hade jag ändå hunnit ägna 10 minuter åt att prata med folk. Men Amanda lyckades iallfall få ihop tillräckligt med bär till en smaskig blåbärskaka.
Allt jag fick med mej hem var två dussin myggbett på min svettiga rygg....
Det lär dröja tills jag blir senildement innan jag ger mig ut i blåbärsriset igen...

Väl hemma satte jag saxen i Amandas kalufs...sen tog flärden i mej över och jag tvingade mitt barn att göra slingor...eller rättare sagt, jag gjorde slingorna på mitt barn... Ja...ni fattar...
Men än en gång denna tisdag insåg jag vilket fruktansvärt dåligt tålamod jag har...
När jag kommit en fjärdedel med virknål och plasthätta höll jag på att ge upp!!!
Hur orkar man vara frisör och göra det där enformiga slingandet vareviga dag!!!!!!!!
Krafterna återkom i någon mån efter lunch och jag kunde slutföra uppdraget...
Hon blev nöjd men jag lovade mej själv att aldrig någonsin föreslå nåt så dumt igen....EVER!!!!!

Hann att spurta ett par snabba, snygga varv i spåret innan det var dags för det mera jordnära
igen...Fixa och trixa lite grann!!
Kvällen avslutades med mysigt besök av goa vänner...
Så plötsligt var dagens vedermödor glömda och dagen kändes plötsligt bara fin och skön och
alldeles underbar... Tänk vad lite goa människor kan göra!!!!

Nu sitter jag i min favoritfåtölj medan min man snarkar i soffan, min stora unge är på läger och vad hon gör har jag ingen aning om... Amanda blev just sur på mej för att jag skulle blogga istället för att titta på film med henne... Så jag ska göra ett snabbt, snyggt avslut här och gå och fjäska en smula för min lilla nyfriserade, tonårsspacklade blåbärsplockerska!!!

Sov gott..och för min del...
Plocka hur många blåbär du vill i min skog.... Jag ska inga flera ha!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar